TOIMITUSEHDOT
 

 

Nämä ehdot astuvat voimaan 23.6.2006, ne ovat voimassa toistaiseksi ja korvaavat samalla aiemmat sopimusehdot.

 

Sopimuskausi, sopimuksen syntyminen ja päättyminen

Sopimus syntyy kun TL Network toimittaa asiakkaalle asiakkaan tilaamat palvelut. Havaituista puutteista on asiakkaan ilmoitettava viikon kuluessa. TL Network pidättää oikeuden siirtää sopimus ja palvelut kolmannelle osapuolelle ja TL Network pidättää oikeuden muuttaa palveluiden sisältöä tarvittaessa.

 

Sopimuskausi alkaa kun palvelut on toimitettu ja kauden pituus määräytyy palvelun laskutusjakson mukaan.

Jos asiakas haluaa irtisanoa sopimuksen, on hänen toimitettava irtisanomisilmoitus TL Networkille sähköpostilla tai kirjallisesti kirjepostilla 30 vuorokautta ennen uuden laskutusjakson alkamista. Irtisanominen katsotaan hyväksytyksi kun asiakas saa vahvistuksen irtisanomisesta sähköpostilla tai kirjepostitse.

Jos asiakas irtisanoo palvelun kesken laskutuskauden, asiakkaalla ei ole oikeutta rahalliseen hyvitykseen jäljellejääneestä palveluajasta.

Rahalliseen hyvitykseen jäljelle jääneestä ja jo maksetusta palveluajasta asiakkaalla on oikeus vain silloin kun asiakas irtisanoo palvelun siksi, että TL Network ei pysty toimittamaan sovittuja palveluja. Tällaiseksi katsotaan tilanne, jossa verkosta tai laiteviasta johtuva katkos kestää yli vuorokauden.

TL Network pidättää oikeuden irtisanoa palvelu välittömästi viranomaismääräyksen tms. force majeure -tilanteen vuoksi tai mikäli asiakas rikkoo sopimusehtoja.

 

Vikatilanteet, virheet ja sopimuksen osapuolten vastuut

Viat ja käyttökatkokset palveluissa korjataan normaaleina työaikoina. Muina aikoina tapahtuvista korjauksista TL Network pidättää oikeuden laskuttaa asiakkaalta tehdyt työt, mikäli asiakas on nimenomaan pyytänyt korjausta normaalien työaikojen ulkopuolella.

 

TL Network vastaa niistä vahingoista, jotka ovat aiheutuneet asiakkaalle TL Networkin toiminnan ja siitä aiheutuneen katkoksen vuoksi. Hyvitys on enintään katkosta vastaavan hinnan suuruinen.

 

TL Network toimii verkkotunnusten rekisteröinnin osalta välittäjänä eikä vastaa verkkotunnusten myöntäjien (kuten esim. Viestintävirasto, joka myöntää .fi -verkkotunnukset) tekemistä virheistä ja päätöksistä. Asiakas vastaa siitä, että hänellä on oikeus verkkotunnukseen, jota hän hakee tai jonka hän on itselleen jo rekisteröinyt. Mikäli verkkotunnuksia hallinnoiva kolmas osapuoli myöhemmin peruuttaa asiakkaan jo rekisteröimän ja maksaman verkkotunnuksen, ei TL Network ole velvollinen palauttamaan asiakkaan palvelusta maksamaa hintaa.

 

TL Network ei aseta tarkkoja rajoja tietoliikennemäärille, mutta palvelut on tarkoitettu normaaliin sähköposti- ja internetkäyttöön. Suurikokoisten tiedostojen laajamittainen jakelu on kielletty, esim. videotiedostojen julkaisuun suosittelemme Youtuben tms. vastaavan palvelun käyttöä ja upotusta nettisivuille.

 

Laissa kielletyn, tekijänoikeuksia rikkovan ja hyvien tapojen vastaisen materiaalin levittäminen TL Networkin palveluiden kautta on kielletty. Samoin ns. roskapostin (eli suoramarkkinointi ilman vastaanottajan lupaa) lähetys on kielletty.

 

TL Network pidättää oikeuden sulkea asiakkaan palvelu tilapäisesti tai lopullisesti tapauksissa, joissa asiakas rikkoo yllämainittuja palvelun käyttörajoituksia.

 

Asiakas vastaa oman materiaalinsa varmuuskopioinnista. TL Network tekee säännölliset varmuuskopionnit, mutta ei takaa jatkuvaa 100% tietojen säilymistä palveluissaan.

 

Asiakkaan velvollisuus on maksaa laskut eräpäivään mennessä. Myöhästyneistä maksuista saattaa kertyä lisäkuluja (maksukehotuksen lähetys, viivästyskorot, perintäkulut), jotka asiakkaan on maksettava. TL Network pidättää oikeuden siirtää maksamattomat laskut kolmannen osapuolen perittäviksi. Mikäli asiakas ei maksa laskuja kehotuksista huolimatta, TL Network voi sulkea asiakkaan palvelun, poistaa palvelimilta kaiken asiakkaan materiaalin ja kieltäytyä toimittamasta mitään palveluun liittyvää aineistoa ennen kuin erääntynyt saatava on kokonaisuudessaan maksettu. Suljetun palvelun uudelleenavauksesta laskutetaan uudelleenavausmaksu.

 

Palvelujen hinnassa laskutetaan arvonlisäveroa kulloinkin voimassa olevan prosentin mukaisesti. Arvonlisäveron muuttuessa TL Network pidättää oikeuden muuttaa asiakkaalta perittävää maksua veron muutoksen mukaisesti.

 

Erimielisyydet

Riitatilanteet yritetään ensisijaisesti ratkaista neuvottelemalla, mutta mikäli tämä ei onnistu, jatkokäsittely tapahtuu Jyväskylän käräjäoikeudessa.



 

 

 
 
Copyright © 2000-2015 TL Network